Hemma

Jaha ja nu är man åter hemma. Det var med lite sorg I hjärtat somjag gick på planet. Vi har haft det så himla bra. Visst var det lite skönt att komma hem till kidsen men vi har ju kunnat ses om några dagar.
Det var så segt att ladda upp bilder när vi var på hotellet så ni får ta del av dag 4 och framåt nu ist.
Ja Heli hon återhämtade sig snabbt. På torsdagen var hon på benen igen MEN då lyckas människan att få bomullen från en tops att stanna kvar inne i örat. Då var det ju tur att vi hade koll på vart hospitalet låg.
Så 15 minuter och 1300 kr senare var hon på banan,igen!
Sen tog vi oss till gamla stan. Veckans varmaste dag!! Blåste knappt något. Här kommer några bilder därifrån.

Nu kommer några på båtar runt hamnen.

Här är en kvällsbild, säger ju inte så mycket men det var fint på plats.

Sen blev det fredag. Den spenderades på stranden. Hände inget speciellt. Alla höll sig hela och friska.

Lördagen började på stranden. Det var där och då jag kom på att det faktiskt var sista dagen innan hemfärd. Alltså, helt seriöst......jag blev ledsen i själen. Havet, solen, bara vara, äta ute, ta en drink eller två, gå runt och titta lite ja man vänjer sig lätt.

Efter några timmar och efter vi grejat till oss så gav vi oss ut för shopping och middag. En middag som vi åt på restaurang 2004. Vi bodde mittemot lägenheterna där många, lite för många av serverings/barpersonal bodde. Tacka fan för att vi var välkända på "stan". Jo iallafall så var det en av killarna som undrade varför vi som pratade lite varje dag inte hade ätit där han jobbade. Så vi gick dit och det ångrade vi inte för gott var det. Då visade det sig att det var en till på det stället som också bodde "granne" med oss. Ja vi roade dom nog ett fler tal gånger under veckan.
Men det hände ju en liten olycka innan vi kom iväg ut. Den stackars Heli förlorade en stortånagel. Men det är en historia i sig.

Vi avslutade kvällen med en drink på stammisstället.
O
Och idag bar det alltså av hemåt.
Lite sorgsna och så.

Vi bodde alltså i Rhodos stad på ett hotell som heter Helena.
Det skulle tydligen vara ett "ungdoms"hotell men medelåldern var nog +60. Lugnt som satan. Vi livade nog upp stället en del med vårat prat och skratt på balkongen. Ja sen hade vi ju våra "stalkers" tvärsöver poolen. Flirtiga som satan i gatan.
Mycket skratt och en del dråpligheter har vi haft under veckan.
Nu är vi åter tillbaka i verkligheten. Jag går och jobbar imorgon bitti istället för stackars Heli som får åka till vårdcentralen med tån istället.
Visst var det lite skönt iaf att komma hem och få krama om kidsen. Nästa resa ska dom ju med på. Mindre än två månader till det är dags att ge sig ut i världen igen.