Andra advent och ytterligare en vecka har passerat

(null)

En riktigt seg vecka dessutom. 
Jobbade måndagnatt men fick sjukanmäla mig inför tisdagnatten, kände mig inte alls i form. Jag fick ju till och med hoppa över kören och då är det illa. 
Känner mig fortfarande inte helt hundra men imorgon ska jag jobba igen. Det där med att vila sig i form stämmer inte, inte på mig iaf. Magsjukan gick ju över men förskylningen och då framför allt hostan vill inte ge sig. Trött och seg men det är bara att bita ihop och köra på.
Snart så är det semester och lata dagar.
(null)

Om jag längtar? Skulle tro det. Bara 7 arbetspass kvar. Tjoho!! ☀️🍹🕶👙✈️

Har jag orkar göra något under veckan? Jo jag har slagit in alla julklappar som var inköpta och måste säga att där ligger jag bra till. Brukar ju sitta kvällen innan och slå in. Fattas några så vem vet jag kanske sitter där den 23:de och slår in iaf. Troligtvis är det paketleken paketen som slås in, jag vet inte vad jag ska hitta på. Tre st ska det ju vara till en summa av 150kr ca. Jaja det löser sig, det brukar det ju göra.

Förra fredagen kom Amanda, Jessica och Jonathan hem med en gran till mig som bara hamnade i sin fot för jag tyckte inte dom skulle lägga ner nån energi på att få fast den i mörkret, det kunde jag göra på lördagen. Men eller hur!! Nej det kunde jag ju inte. Sen har den fått stått där ute och lutat och varit naken men idag då intog den position tackvare Amanda och Jessica och sen gick jag ut och klädde på han. Så nu står han så stadigt och lyser upp i mörkret.

(null)

Igår var det julmarknad där jag och Camilla krängde fika. Amanda hon var oxå med på ett hörn men mest höll hon till vid bordet som Camilla och Jonis sålde raggsockor, grantomrar och rågkakor vid.
(null)

Olof kom på besök med små påsar till barnen.
(null)

(null)

(null)

Känslan mot slutet när det inte var något folk som ville fika men man ändå måste ha öppet utifallatt.
Nu är det bara ett evenemang kvar innan julledigt i fh och det är Lucia. Då kränger vi kaffe och skinkmackor på morgonen. 8.30 glider Luciatåget in och då finns det färdigt för att fika.

Idag bjöd jag familjen Samuelsson på lunch. Det är inte ofta man lagar mat till många nu för tiden så lite orolig över om det skulle räcka till var jag faktiskt.
(null)

Men det både räckte till och blev över. 
Det kan ju vara så att det inte var gott men av nio st var det fem som tog om så jag anser att det inte var något fel på maten utan att jag helt enkelt fortfarande kan göra mat åt många.
(null)

Sen avslutade jag dagen med att göra några lådor till så att jag inte behöver fixa med sånt efter tolv timmar på jobbet.

Så nu är det väl dags att slänga huve på kudden och hoppas på att John Blund kommer och strör sovspån i ögonen på mig.
(null)

God natt!!

Kommentera här: