Redo för hösten??

(null)

Ligger och väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig så jag kan hänga upp tvätten innan en promenad. 
Men vad hände med vädret? Igår var det ju så fint och härligt. Lite kallt på morgonen när jag cyklade till jobbet, endast 5 grader, men sen såg det ju fint ut. Så jag såg fram emot en skön och solig långpromenad idag. Men det finns ju inget dåligt väder utan bara dåliga kläder har jag hört så det är bara att klä sig efter väder för ut ska jag.

Så här fint var det förra veckan iaf
(null)

(null)

(null)

(null)

Om jag är redo för hösten så är svaret ... ja!
Jag gillar ju hösten med dess färger och skön luft, tända ljus och mysa ner sig under filten och dricka te och läsa eller glo på film/serier.
Igår var jag på cirkelträningen som visserligen drog igång förra söndagen men då var jag inte hemma. Imorgon börjar höstterminen på kören.
Man får använda alla sköna stickade tröjor och alla sjalar igen.
Så nog är hösten lite mysig allt. 🍁🍂🍄🌞

Måste ju skriva lite om förra helgen oxå.
Stockholm från torsdag till söndag med fotboll och tjejmilen.
Först var det ju AIK mot Celtic på torsdagkvällen. Det blev förlust. 
Den dagen och matchen var inte med inplaneringen från början men blev lite av en bonus bara så där.
Amanda och jag skulle ju åka upp på fredagen för tjejmilen på lördagen och derby på söndagen. Men vi bokade en natt extra. Så det blev Solna mellan torsdag och fredag och sen Stockholm fredag till söndag.
Vi hann med lite shopping och fika mellan nummerlappshämtning och mat på fredagen.

(null)

(null)

Vi har aldrig ätit på Tacobar tidigare, konstigt egentligen eftersom Amanda är en riktig tacoterian. 🌮🌮🌮 Kan rekommendera det för det var riktigt gott. Godare än i Mecico. 😂
(null)

Sen blev det tidigt i säng och glo på tv.
Lördagen innebar ju tjejmilen så efter frukost drog vi till gärdet och inväntade starten.

(null)

(null)
Om man inte är snabb så kan man ju försöka se snabb ut iaf. 😂 
I år var det jobbigare än någonsin, inte kom någon av oss ihåg att det var så mycket uppför och då är det ju en relativt flack bana. Aldrig har jag heller sett så många ligga och bli omhändertagna av vårdpersonal heller.
Ja i mål kom jag och tiden blev fem minuter långsammare än förra året så den borde ju inte vara några problem att slå. 
När det var 750 m kvar så kändes det som jag stod still och inte kom framåt och då tänkte jag att det är tur det inte är längre kvar för det hade jag inte pallat med.
Amanda hade oxå ett jobbigt lopp och sämre tid än förra året. Men som sagt det som inte dödar det härdar. 

Tillbaka till hotellet för dusch och lite vila sen iväg och äta. 
Vi valde att boka bord på Pinchos, 2.5 km från hotellet. Om vi åkte tunnelbana? Näe vi gick, både dit och tillbaka.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)
 
Gott var det och mätta blev vi.
Lite sega och trötta var vi ocå så vi sa att om klockan var halv åtta när vi kom tillbaka så skulle vi lägga oss. 
19.32 klev vi in på hotellet så upp på rummet och av med kläder och på med sovtröja och sen ner i sängen. 
Så för DN gångs skull utnyttjade vi hotellrummet. 😂

Söndagen var det dags för derby. AIK mot Djurgården. 
Även det en väldigt varm dag.  Vinst blev det ju oxå. Heja AIK!!
(null)


Kommentera här: